Žmogaus miego ciklai ir fazės

Žmogaus miego ciklai ir fazės



Įdomu, iš kur atkeliauja sapnai, kurių kilmė yra sunkiai paaiškinama dar ir šiomis dienomis. Anksčiau pirmykštės tautos manė, kad „didelius“ ir pranašiškus sapnus regi tik didieji vadai, žyniai, burtininkai ir pan. Tai kas yra sapnai ir kada jie apsilanko? Žmogaus miegas susideda iš lėto ir greito miego fazių.

Greito miego fazių metu ir regimi sapnai. Šveicarų psichologas, filosofas Carlas Gustavas Jungas teigė, kad „sapnas yra ne kas kita, kaip idėja, pasiekusi mus iš tamsios, viską vienijančios Psichės pasaulio“. Sapnai yra tarsi psichologinės gynybos pagrindas, kartais jie pranašiški, todėl kiekvienam žmogui išmokti juos skaityti reikia individualiai.

Žmogaus miegas susideda iš ciklų, vieno jo trukmė yra 1,5-2 val., per naktį jų būna 3-5. Lėtas miegas prasideda snaudimu. Tada eina miego pradžios, vėliau - gilaus miego ir ketvirtoji, giliausio, vadinamojo delta miego, stadijos. Dviejų paskutinių stadijų metu žmogus sunkiai nubunda, nes kietai miega.

Tik užmigus prasideda lėtas miegas, o po 1-1,5 val., greito miego metu apsilanko ir pirmieji sapnai. Gilus delta miegas būdingas pirmiems dviem miego ciklams, o greito miego, kurio metu mes paskęstame sapnuose, maksimumas pasiekiamas 3 ir 4 miego ciklo metu. Todėl pačius saldžiausius sapnus re g ime paryčiais.

Jei greito miego metu sapnas staiga yra nutraukiamas, didėja žmogaus emocinė įtampa, blogėja atmintis, slopinamas kūrybiškumas. Turbūt ne vienam teko įsitikinti, kad poreikis sapnuoti ypač padidėja esant nerimui. Patirti niekaip neišlaikomo egzamino naštą, nenumalšinamą troškulio poreikį ir pan. tikrai nėra labai malonus jausmas. Nubusti tokio sapno metu ir suvokti, kad visa tai tik sapnas yra didelis džiaugsmas.

Mokslininkai teigia, kad sveiki žmonės sapnus prisimena pabudę greito miego metu, o lėto miego fazėje sapnai yra beveik neprisimenami. Todėl, jei neprisimenate sapnų, nemanykite, kad jų nesapnuojate.

Peržiūrėti visus sapnus iš